joi, 16 aprilie 2009

Blog 17 - Cotidian

Imi permit sa spun ca a trecut ce era mai rau din criza insa realitatea nu mai e aceeasi. Chiar si cei care nu au fost in nici un fel afectati de aceasta depresiune (DA, a fost depresiune) au prieteni sau cunostinte care au fost, asa ca nici pentru ei realitatea nu mai e aceeasi.
Nu putem avea pretentia sa se schimbe ceva daca in fiecare zi facem acelasi lucru. Am mai spus si repet, daca consideram ce a fost pana acum risipa ar trebui sa ne aducem aminte si in viitor ca e sanatos sa evoluam undeva intre lipsa si huzur.
Insasi faptul ca am constientizat ca nu va mai fi ce a fost , ca risipa nu-si are rostul si ca materia cenusie este un bun antidot impotriva lipsei, dovedeste ca depresiunea a trecut, criza a intrat in cotidian si ca trebuie sa vedem din acest moment cum o sa crestem.
Sa crestem fara sa risipim, sa producem plus-valoare, caci ne trezim in fiecare zi ca sa muncim si pentru ca uneori speranta este singura certitudine pe care o avem

4 comentarii:

  1. Din cate stiu eu depresiunea vine dupa criza si criza nu s-a terminat la noi. poate te referi la recesiunea, dar nici la aia nu s-a ajuns inca.

    RăspundețiȘtergere
  2. Din punctul meu de vedere cea mai urata parte a crizei a trecut deja. Iar pe mine, personal, criza m-a afectat si am simtit din plin asta. Acum lucrurile s-au reasezat, ne-am sau m-am obisnuit ci ideea, si de aici o luam iar in sus, sper ...
    Eu asa consider ca depresiunea a trecut.

    RăspundețiȘtergere
  3. depresiunea nu e un factor pshilogic sa ti se para ca a trecut... sunt anumiti indicatori economici (ex. rata somajului, inflatia etc.) care spun daca e sau nu e depresiune. spre deosebire de criza care are anumiti factori psihologici, depresiunea si recesiunea sunt obiective si bine determinate. asa ca nu ai de ce sa consideri ca depresiunea a trecut, absolut nici un argument.
    cat despre cea mai urata parte a crizei, nu stiu daca poti zice ca a trecut din moment ce se estimeaza o crestere a somajului cu 200.000 de oameni in Romania pana la sfarsitul anului (estimare probabil optimista). ei nu cred ca ar fi de acord ca partea urata a trecut

    RăspundețiȘtergere
  4. Sunt de acord ca statistic inca urmeaza sa mai scada numarul locurilor de munca si la fel si alti indicatori economici dar eu consider aceste aspecte doar o inertie a unui proces de durata.
    Eu ma ghidez dupa un indicator care, din punctul meu de vedere, radiografiaza cel mai corect situatia in care suntem acum: cererea indutriala si cererea de servicii in industrie. Si nu ma ghidez dupa cererea cantitativa, in valoare absoluta, ci dupa numarul de contracte semnate care a crescut, in general vorbind, constant inca de la inceputul lui martie. Stiu ce efort e sa inchei un contract si sa dai de munca oamenilor si, in definitiv, asta ma face sa spun ca a trecut ce era mai urat din criza.

    RăspundețiȘtergere